dimarts, 27 d’octubre del 2015


 



Inkscape

És un programa de dibuix de tipus vectorial (desa els dibuixos amb nodes que deixen canviar la forma del dibuix).





Eines:
- L'eina bézier: Crea un segment amb dos nodes (el final i el inicial) gràcies als quals podem donar forma al segment.
- L'eina dibuix a mà alçada: Fa dibuixos tal com els faríem nosaltres i l'Inkscape li posa els nodes que descriuen la forma.
-L'eina cal·ligrafia: Fa dibuixos tal com els faríem nosaltres simulant una ploma i tinta.
-Eines que permeten fer formes: Quadrats, rectangles, capses 3D, cercles, el·lipses, arcs, estels, polígons i espirals.

Projectes amb l'Inkscape:

·PROJECTE 1: Gerro amb herbes
Amb l'eina de corbes de bézier, em dibuixat un gerro i he anat a emplenat i contorn i l'he pintat amb un degradat radial. Les herbes, n'he fet una i les he copiat i enganxat i les he col·locat de manera que quedés bé.

·PROJECTE 2: T
Amb l'eina de corbes de bézier, em dibuixat la T i després em seleccionat totes les peces, les em agrupat i em anat a emplenat i contorn i li em ficat un degradat lineal.

·PROJECTE 3: Papallona
Amb l'eina de fer el·lipses em creat tres: una per e cap, una pel cos, i una altre que va en horitzontal entre el cap i el cos i les he pintat. Per fer les ales, he fet una el·lipse, l'he copiada i clicant la tecla "control" l'he girada una mica cap a l'esquerre i l'he baixat, Això ho he repetit 8 vegades. a l'hora de pintar-les he fet com un degradat general, les he anat pintant per ordre cada cop amb un color mes clar. He seleccionat les 8 el·lipses que feien la ala, les he agrupat i copiat, les he capgirat i les he posat a l'altre costat per fer l'altre ala.







Explicació del disseny del blog:

·LOGOTIP: Per fer el logotip, he creat un pentàgon i l'he pintat de color verd clar, L'he copiat i clicant la tecla "control", l'he girada una mica. He repetit aquest pas fins que he vist que quedava bonic. Per finalitzar he escrit el meu nom al centre.
He fet aquest logotip perquè em recordava a una flor i m'agradava, i no l'he pintat amb cap degradat ni res més elaborat perquè al sobreposar els pentàgons, feia que el centre es veiés d'un verd fosc i les puntes més clares.

·FONS: Per fer el fons he creat un hexàgon. l'he copiat i l'he col·locat al costat. He repetit l'acció uns quants cops més i he anat col·locant els pentàgons junts com si fossin un puzzle. Després els he seleccionat tots, els he agrupat i he anat a emplenat i contorn, he tret el contorn i els he pintat amb un degradat radial de color blau cel,
He elegit això com a imatge de fons perquè em recordava a un rusc i m'ha agradat la idea i em semblava bonic.

·TÍTOL: He escrit: "portafolis Marta Rabascall", He fet una copia i a la copia li he baixat la opacitat. Después l'he desplaçat cap a dalt a la dreta per fer l'efecte de que és l'ombra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada